Avopolis – Χάρης Συμβουλίδης
Περισσότερες λεπτομέρειες βλ. στὸ blog:
http://ymnoipathousanastasis.blogspot.gr/
Ὕμνοι τοῦ Πάθους καὶ τῆς Ἀνάστασης
Ὕμνοι τοῦ Πάθους καὶ τῆς Ἀνάστασης ἀπὸ ναοὺς τῆς ἀνατολικῆς Θεσσαλίας.
Ἐπιτόπιες ἠχογραφήσεις τοῦ Κωστῆ Δρυγιανάκη, 1991 – 2002
2014.06.29, 1ο Δ.Δ.Μ.Σ. τοῦ Τ.Ψ.Τ.Μ. – Ἡ Ψαλτικὴ Τέχνη ὡς Αὐτόνομη Ἐπιστήμη
Συνέδριο 1ο Διεθνὲς Διεπιστημονικὸ Μουσικολογικὸ Συνέδριο
Θεματική «Ἡ Ψαλτικὴ Τέχνη ὡς Αὐτόνομη Ἐπιστήμη: Ἐπιστημονικοὶ Κλάδοι – Συνα-φῆ Ἐπιστημονικὰ Ἀντικείμενα – Διεπιστημονικὲς Συνεργασίες, Διαθεματικό-τητα καὶ Διαδράση»
Διοργάνωση Τομέας Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου, μὲ τὴν αἰγίδα τῆς Ἱ.Μητροπόλεως Δημητριάδος καὶ Ἁλμυροῦ
Τόπος, Χρόνος Βόλος, 29/06 – 03/07/2014, (Συνεδριακὸ Κέντρο «ΘΕΣΣΑΛΙΑ»)
Ἀνακοίνωση «Ἡ Ψαλτικὴ Τέχνη ὡς Αὐτόνομη Ἐπιστήμη: Ἐπιστημονικοὶ Κλάδοι – Συνα-φῆ Ἐπιστημονικὰ Ἀντικείμενα – Διεπιστημονικὲς Συνεργασίες, Διαθεματικό-τητα καὶ Διαδράση»
Περίληψη Ἡ ἐπιστήμη τῆς ἐν γένει μουσικολογίας, ἀναπτύχθηκε τὶς τελευταῖες δεκαετίες στὸν ἑλλαδικὸ χῶρο σύμφωνα μὲ τὸ πνεῦμα καὶ τὶς ἀντιλήψεις τῶν εἰσηγητῶν αὐτῆς, ὅτι ἡ μουσικὴ εἶναι μία, αὐτὴ εἶναι ἡ λεγόμενη Εὐρωπαϊκὴ Μουσική, ἐνῷ ὁποιαδήποτε ἄλλη μουσικὴ ἔκφραση ἀποτελεῖ κατώτερη τέχνη, ἀνάξια λόγου, πολὺ περισσότερο, ἀνάξια μελέτης καὶ ἐπιστημο–νικῆς διερεύνησης. Ὑπὸ τὸ πρῖσμα αὐτό, ἡ Ψαλτικὴ Τέχνη, ὁ τόσο σπουδαῖος μακραίωνος βυζαντινὸς καὶ μεταβυζαντινὸς μουσικὸς πολιτισμός, ὅπως καὶ γενικότερα, κάθε παραδοσια–κὴ μουσικὴ ἔκφραση, ἀντιμετωπίζεται, ἀκόμη σήμερα, τόσο ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ πολιτεία, ὅσο καὶ ἀπὸ μεγάλο τμῆμα τῆς ἑλληνικῆς μουσικῆς καὶ μουσικολογικῆς κοινότητας, ὡς μία δευτε– ρεύουσα, ἀδιάφορη τέχνη, γιὰ τὴν ὁποία οἱ Ἕλληνες ἀρκεῖ νὰ ἔχουν μία, κάποια, ἐγκυκλο-παιδικὴ γνώση. Τὸ 1ο Διεθνὲς Διεπιστημονικὸ Μουσικολογικὸ Συνέδριο τοῦ Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου φιλοδοξεῖ: – Νὰ ὑπενθυμίσει ὅτι ἡ Ἐκκλησιαστικὴ Μουσικὴ εἶναι ἕνας σπουδαῖος αὐτόνομος μουσικὸς πολι-τισμός – νὰ ἀναγνωρίσει καὶ προβάλει τὶς ὑπεράνθρωπες πρὸς αὐτὸν τὸ σκοπὸ προσπάθειες, ποὺ κατέβαλαν ἕως τώρα οἱ δάσκαλοι τῶν σύγχρονων μουσικολόγων τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης, – νὰ προσδιορίσει ἐπίσημα τοὺς ἐπιστημονικοὺς κλάδους καὶ τομεῖς τῆς λεγόμενης Βυζαντινῆς Μουσικολογίας, – νὰ ἐνθαρρύνει διεπιστημονικὲς συνεργασίες, προκειμένου ἡ μὲν Ψαλτικὴ νὰ ἀποκτήσει νέα ἐργαλεῖα μελέτης καὶ ἔρευνας, προερχόμενα ἀπὸ ἄλλους ἐπιστημονικοὺς χώρους, οἱ δὲ λοιπὲς ἐπιστῆμες νὰ ἀνακαλύψουν τὴν Ψαλτικὴ ὡς ἕνα νέο πεδίο δράσης ἢ καὶ ὡς ἕνα νέο πολύτιμο ἐργαλεῖο στὴν προώθηση τῶν δικῶν τοὺς ἐρευνῶν. Ὅσον ἀφορᾶ δὲ τὴν διαθεματικότητα καὶ τὴ διεπιστημονικότητα, γιὰ τὶς ὁποῖες πολὺς λόγος γίνεται τὴν τελευταία δεκαετία, ἂς σημειωθεῖ ὅτι ἦταν ἀνέκαθεν αὐτονόητες στὸν κύκλο τῶν διδασκάλων καὶ μελετη–τῶν τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς, ἐφόσον ποτὲ δὲν σκέφθηκαν νὰ τὴ θεωρήσουν ἀνε–ξάρτητη ἀπὸ τὶς ἄλλες ἐκκλησιαστικὲς τέχνες καὶ λειτουργικὲς ἐπιστῆμες.
Ἀνακοίνωση “The Psaltic Art as an Autonomous Science: Scientific Branches – Related Scientific Fields – Interdisciplinary Collaborations and Interaction”
Περίληψη In Greece over the last several decades, the science of musicology has developed in accor– dance with the spirit and attitudes of its proponents, namely that there is a music, so-called “European” music, with a noble character, and all other musical expressions are lesser arts, unworthy of mention let alone study and academic research. This is why Byzantine music, as well as more generally any traditional musical expression, is seen even today, both by the Greek state and the academic musicological community, as a minor, immaterial art, about which perhaps a few Greek musicians have some encyclopedic knowledge. The 1st International Interdisciplinary Musicological Conference of the Department of the Psaltic Art and Musicology of the Volos Academy for Theological Studies aims to highlight the Ecclesiastical Music as an important autonomous musical culture, and further to recognize and showcase the superhuman efforts made toward this end by teachers of contemporary musicologists of the Psaltic Art, and finally to formally identify the disciplines and areas of so-called Byzantine Musicology and encourage interdisciplinary collaborations, so that this emerging field can acquire new research tools from other academic areas, and the other sciences can discover chanting as a new field or as a valuable new tool in promoting their own research. As for the interdisciplinary and multidisciplinary, about which there has been much talk in the last decade, it should be noted that this was always implicit among the circle of teachers and scholars of Ecclesiastical Music, to whom it never would have even occurred to consider Ecclesiastical Music independent of other ecclesiastical arts and liturgical sciences, or even of Western Music.
Ἐκδόθηκε Ἡ παροῦσα Κεντρικὴ Ὁμιλία ἐκδόθηκε δίγλωσση, σὲ Ἑλληνικὴ (σελ. 19 – 32) καὶ Ἀγγλικὴ γλῶσσα (σελ. 33 – 42), στὰ Ἠλεκτρονικὰ Πρακτικὰ τοῦ Συνε-δρίου. Ἐπιμελητὲς Ἐκδόσεως: Κωνσταντῖνος Χαριλ. Καραγκούνης – Γεώργιος Κουρουπέτρογλου, ἔκδοση Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου, ἐκδόσεις «ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ», Βόλος 2015, σελίδες 600 (ISBN-13: 978-618-82128-3-1). Ὁ Τόμος τῶν Ἠλεκτρονικῶν Πρακτικῶν εἶναι ἀναρτημένος στὸν ἰστότοπο τοῦ Τ.Ψ. Τ.Μ. τῆς Ἀ.Θ.Σ.Β. (www.tomeaspsaltikis.gr) ἐδῶ: (https://tomeaspsaltikis. gr/el/ἠλεκτρονικὰ-πρακτικὰ-τοῦ-1ου-δδμσ-το/) καὶ συνοδεύεται ἀπὸ Ἠλεκτρονικὲς Ἐκδόσεις τῶν Φυλλαδίων τῶν Βιογραφικῶν Σημειωμάτων τῶν Εἰσηγητῶν καὶ τῶν Περιλήψεων τῶν Εἰσηγήσεων (τὸ ἑλληνικὸ μὲ ISBN-13: 978-618-80811-5-4 καὶ ἀγγλικὸ μὲ ISBN-13: 978-618-81264-4-2).
Ἔγραψαν γιὰ τὸ 1ο ΔΔΜΣ
Ἔγραψαν ἢ δημοσίευσαν
γιὰ τὸ 1ο Διεθνὲς Διεπιστημονικὸ Μουσικολογικὸ Συνέδριο
τοῦ Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας
τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου
Τοὺς εὐχαριστοῦμε ὅλους.
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΚΑΙ ΑΛΜΥΡΟΥ
(Τρίτη, 1 Ιουλίου 2014)
http://imd.gr/site/news/3/1984
ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ
(Τετάρτη, 18 Ιουνίου 2014 | 17:43)
ΑΜΗΝ
(Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014 | 18:57)
http://www.amen.gr/article18499
VOLOS-PELION INFO
(Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2014)
ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ
(Δευτέρα, 23 Ιουνίου 2014 | 13:09)
ΔΙΑΚΟΝΗΜΑ
(Κυριακή, 15 Ιουνίου 2014)
ΔΟΓΜΑ
(Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2014 | 17:56)
http://www.dogma.gr/default.php?pname=Article&art_id=6172&catid=6
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (Λάρισα)
(Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014 | 16:21)
http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=47&aid=74200#.U63cv5R_tT5
ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
(Σάββατο, 21 Ιουνίου 2014)
http://elekklesia.blogspot.gr/2014/06/1.html
ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
(Τρίτη, 24 Ιουνίου 2014)
http://religiousnet.blogspot.gr/2014/06/blog-post_24.html
THESSALIANEWS
(Σάββατο, 28 Ιουνίου 2014)
http://thessalianews.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=37763%3A2014-06-28-12-54-28
ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
(Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2014)
http://www.byzantine-music.org.gr/
MY VOLOS
(Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2014 )
http://www.myvolos.net/?p=11352
ON VOLOS
(Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2014 | 18:05)
(Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014 | 18:26)
ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ
(Κυριακή, 15 Ιουνίου 2014)
(Τετάρτη, 2 Ιουλίου 2014)
(Πέμπτη, 10 Ιουλίου 2014)
Συνέντευξη του Κ.Χ.Καραγκούνη: Ο Αριστοτέλης της Βυζαντινής Μουσικολογίας Γρηγόριος Στάθης
(Σάββατο, 12 Ιουλίου 2014)
Πεπραγμένα του Μουσικολογικού Συνεδρίου στο Βόλο (του Διονύση Ανατολικιώτη)
ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΙΑ
(Τετάρτη, 18 Ιουνίου 2014)
http://synodoiporia.blogspot.gr/2014/06/1_18.html
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ Panthessalian News Portal
(Πέμπτη, 19 Ιουνίου 2014 | 9:52:18)
http://www.taxydromos.gr/article.php?id=110030&cat=6
TRIKALANEWS
(Παρασκευή, 27 Ιουνίου 2014 | 11:01)
http://www.trikalanews.gr/to_1o_die8nes_diepistimoniko_mousikologiko_sunedrio_ston_bolo.html
ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟΝ
(Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2013)
Ἀφίσα Συνεδρίου
Ἡ ἀφίσα τοῦ Συνεδρίου
Ἡ ἀφίσα τοῦ Συνεδρίου
καὶ σὲ ἀσπρόμαυρη ἐκδοχή.
Πρόγραμμα Συνεδρίου
- 30.6.2014 – ΠΡΩΙ / 30.6.2014 – MORNING
Προεδρεύων: Γρηγόριος Θ. Στάθης / Chairman: Gregorios Th. Stathis
(Κεντρική Ομιλία) / (Keynote Address) Η Ψαλτική Τέχνη ως Αυτόνομη Επιστήμη: Επιστημονικοί Κλάδοι – Συναφή Επιστημονικά Αντικείμενα – Διεπιστημονικές Συνεργασίες, Διαθεματικότητα και Διάδραση. / The Psaltic Art as an Autonomous Science: Scientific branches – Related Scientific fields – Interdisciplinary Collaborations and Ιnteraction.
Προτάσεις για μία διεπιστημονική προσέγγιση της καθ’ ημάς μουσικολογίας βάσει προσφάτων τάσεων στην διεθνή έρευνα των επιστημών περί τον άνθρωπο / Proposals for a multidisciplinary approach of the musicological branch dealing with Greek Church Music under recent trends in international humanistic research.
11:20 – 11:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση επί της Κεντρικής Ομιλίας και της πρώτης Εισηγήσεως / Questions – Discussion on the keynote address and on the first presentation.
Church Music of Byzantine Tradition. Support and Garment for the Liturgical – Dogmatical Word. A Theological Point of View. / Η Εκκλησιαστική Μουσική της Βυζαντινής Παράδοσης. Στήριξη και ένδυμα για τον Λειτουργικό – Δογματικό λόγο. Μια Θεολογική Άποψη.
11:50 – 12:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Aspects regarding music and cult in early Christianity / Απόψεις σχετικά με τη μουσική και τη λατρεία στον πρώιμο Χριστιανισμό.
12:20 – 12:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Προεδρεύων: π. Αλέξανδρος Μπαρνέα / Chairman: Fr. Alexandrel Barnea
Παρατηρήσεις περί Διδακτικής της ψαλτικής, οργανολογίας και θεωρίας διαστημάτων στο ‘Παναρμόνιον’ του Κ. Ψάχου / Notes on Psaltiki teaching, Organology and Interval Theory using K. Psahos’s “Panarmonion” as a basis.
13:20 – 13:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Λογιοσύνη και παράδοση, παιδαγωγικές όψεις και διδακτικά προβλήματα της Ψαλτικής τέχνης. / Scholarship and tradition, pedagogical aspects and educational problems in the Psaltic art.
13:50 – 14:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Επαγγελματική φωνή και διαταραχές φωνήσεως σε επαγγελματίες χρήστες φωνής. / Professional Voice and Voice Disorders in Professional Chanters.
14:20 – 14:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Η τέχνη του ψάλλειν και τα ζητήματα τεχνικής της φωνής. / The art of singing Byzantine chant and vocal technical issues.
14:50 – 15:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Προεδρεύων: π. Μάριος Τεπελέα / Chairman: Fr. Marius Tepelea
Παλαιοί Δωδεκανήσιοι Εκκλησιαστικοί Μουσικοί. / Older Dodecanesian Ecclesiastical Musicians (cantors – composers – theoreticians).
18:50 – 19:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Byzantine church music as a field for ethnological and anthropological research / Η Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική ως πεδίο Εθνολογικής και Ανθρωπολογικής Μελέτης.
19:20 – 19:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
The Process of Standardization of the Church Music of Byzantine Tradition in Romania / Η διαδικασία τυποποίησης της Εκκλησιαστικής Μουσικής της Βυζαντινής Παράδοσης στην Ρουμανία.
O Μαΐστωρ των μαϊστόρων μέσα από τον καθρέφτη της Προθεωρίας της Παπαδικής / The ‘Master of the masters’ through the mirror of music theory. St John Koukouzeles and the protheory of the Papadike.
20:20 – 20:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
(Παρουσίαση) / (Presentation) Βυζαντινή μουσική για στρατιωτικούς αγίους / Byzantine Music for Warrior Saints.
21:00 – 21:15 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
(Κεντρική Ομιλία) / (Keynote Address) Η Ψαλτική Τέχνη ως λειτουργικό βίωμα. (Η διαθεματική σύνδεσις της Ψαλτικής με τον κλάδο της πρακτικής Θεολογίας) / The Psaltic Art as a Liturgical Experience (The interdisciplinary connection between chanting and practical theology.)
09:15 – 09:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
(Public) Feminine Side of Orthodox Sacred Music in Serbia / (Δημόσια) Γυναικεία Θέση στην Ορθόδοξη Μουσική στη Σερβία
09:50 – 10:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Repertorium γραφέων ελληνικών μουσικών κωδίκων. / Repertorium of Codex–Writers of Greek Chanting music.
10:20 – 10:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Η βιβλιογραφία της Ελληνικής Εκκλησιαστικής Μουσικής. Σημείο αναφοράς – προοπτικές – οργάνωση – αξιολόγηση. / The bibliography of Greek Ecclesiastic Music. Reference point – perspectives – organizing – evaluation.
10:50 – 11:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Προληπτική Συντήρηση Εκκλησιαστικού Αρχειακού Υλικού. / Preventive Conservation of Ecclesiastical Archive Material
11:20 – 11:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Προεδρεύουσα: Μαρία Αλεξάνδρου / Chairwoman: Maria Alexandrou
12:20 – 12:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Η διαστηματική προσέγγιση του Δευτέρου ήχου στην εκκλησιαστική μελοποιία. / An Intervallic Approach to Mode 2.
12:50 – 13:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Η εκτέλεση της Ψαλτικής κατά τον Στυλιανό Χουρμούζιο / Chanting Performance according to Stylianos Chourmouzios.
13:20 – 13:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Contributions to the adaptation to Romanian of chants in the 3rd volume of the Antologhia by Nectarie Frimu / Παρατηρήσεις στην προσαρμογή στη Ρουμανική γλώσσα των ύμνων του 3ου τόμου της Ανθολογίας του Νεκτάριου Φρίμου.
13:50 – 14:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
The kathisma-prosomion “Tον τάφον Σου Σωτήρ”, by Mihalache Bucureșteanul (ms Lavra Z26). An Important Argument in Favour of Kathisma Belonging to the Diphonic First Mode (νάος) / Το κάθισμα-προσόμοιο «Τον τάφον Σου Σωτήρ», του Mihalache Bucureșteanul (χφ Λαύρας Z26) – Μία σημαντική διαφωνία μέσα σε ένα Κάθισμα που ανήκει στο Δίφωνο Πρώτο Ήχο (νάος).
14:20 – 14:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Προεδρεύων: π. Νεκτάριος Πάρης / Chairman: Fr. Nektarios Paris
Music in Serbian sacred medieval literature / Η μουσική στη σερβική ιερή μεσαιωνική λογοτεχνία.
19:05 – 19:15 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
(Κεντρική Ομιλία) / (Keynote Address) «Από χορού μετά των βαστακτών»: Η αξιοποίηση των επιμέρους κλάδων της Βυζαντινής Μουσικολογίας στη διδασκαλία και την πρακτική έκφραση της Ψαλτικής Τέχνης. Η σύζευξη Θεωρίας και Πράξης στο Πρόγραμμα Ψαλτικής της ΑΕΑΗΚ / “Choir along with Vastaktes”: The development of sectors of Byzantine musicology in teaching and the practiceal expression of psalmody. The combination of Theory and performance in the Program of University Ecclesiastical Academy of Herakleion Crete.
19:45 – 20:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Δημοτική Παραδοσιακή μουσική: Διάδοση και πρακτική εφαρμογή νεώτερων ανακαλύψεων στον τομέα της Δημοτικής Παράδοσης. / Demotic folk music; spread and practical application of mew discoveries in the field of demotic Tradition.
20:20 – 20:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στη διδακτική διαδικασία της Ψαλτικής Τέχνης στο Πρόγραμμα Ψαλτικής της Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Ηρακλείου Κρήτης / The use of Information Communications Technology (ICT) during the learning procedure of the Byzantine Psaltic Art, and of music as a whole, at the University Ecclesiastical Academy of Heraclion Crete, Department of Ecclesiastical Music and Chantic Art.
20:50 – 21:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Προεδρεύων: Μιχάλης Στρουμπάκης / Chairman: Michalis Stroumpakis
09:00 – 09:20
Byzantine chant and its scientific approach: Possibilities and limitations / Το ανατολικό άσμα και η επιστημονική του προσέγγιση: δυνατότητες και όρια.
09:20 – 09:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Εκκλησιαστική μουσική και λαογραφική έρευνα: η αναθέρμανση μιας παλιάς σχέσης. / Ecclesiastical music and folklore research: the revival of an old relation.
09:50 – 10:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Sound and the Memory of the Place: Soundscapes of the Island Monasteries of the Russian North. / Άκουσμα και μνήμη ενός τόπου: Ηχητικός χάρτης νησιώτικων μοναστηριών του Ρωσικού Βορρά.
10:20 – 10:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Όψεις της ψαλτικής στον ψηφιακό κόσμο / Aspects of Psaltiki in the digital world.
10:50 – 11:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Graeco-Slavic Contacts ιn Psaltic Art: The Case οf Metropolitan Serafim οf Bosnia / Οι Ελληνο-Σλαβικές σχέσεις στην Ψαλτική Τέχνη: Η περίπτωση του Σεραφείμ Μητροπολίτη της Βοσνίας.
11:20 – 11:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Προεδρεύων: Ιωάννης Πλεμμένος / Chairman: Ioannis Plemmenos
Church singing in the Russian cadet corps: past and present / Η Ψαλτική στις Ρωσικές Στρατιωτικές Σχολές: Παρελθόν και παρόν.
12:20 – 12:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Serbian chant: aspect of improvisation in a process of krojenje. / Σερβικό Μέλος: Η διάσταση του αυτοσχεδιασμού στη διαδικασία της «προσαρμογής»
12:50 – 13:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
(Κεντρική Ομιλία) / (Keynote Address) Αξιολόγηση της αποδεκτής ακουστικής αντήχησης της Βυζαντινής Ψαλτικής σε Ναούς. / Optimal Acoustic Reverberation Evaluation of Byzantine Chanting in Churches.
Εναρμόνιση Φωνοσυντονισμών στην Βυζαντινή Ψαλτική / Formant Tuning in Byzantine Chanting
13:50 – 14:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση επί της Κεντρικής Ομιλίας και της Εισηγήσεως / Questions – Discussion on the Keynote Address and the presentation.
Ο ήχος της προσευχής στον σύγχρονο Ορθόδοξο Ιερό Ναό. / The sound of prayer in the modern Orthodox Holy Church.
14:20 – 14:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Προεδρεύουσα: Σβετλάνα Κουγιουμτζίεβα / Chairwoman: Svetlana Kujumdzieva
(Κεντρική Ομιλία) / (Keynote Address) Η φιλοσοφία της Βυζαντινής Μουσικής υπό την οπτικήν γωνίαν των Νευροεπιστημών / The philosophy of the Byzantine Music from the perspectives of the Neurosciences.
Νευρομουσικολογία και Ψαλτική Επιστήμη. Μια διεπιστημονική προσέγγιση με πολλαπλά οφέλη / Neuromusicology and the Science of Byzantine Chant. An interdisciplinary approach with multiple benefits.
Ψαλτική και Εγκέφαλος / Chanting and the Brain.
19:40 – 20:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση επί της Κεντρικής Ομιλίας και των δύο Εισηγήσεων / Questions – Discussion on the keynote address and the two presentations.
«Εάν μη εύσημον λόγον δώτε πώς γνωσθήσεται το λαλούμενον;» Η γλώσσα και η μουσική στην λατρεία του Θεού. / “How will anyone understand what you are talking about if your message given in strange tongues is not clear?” Tongue and music in the worship of God.
20:20 – 20:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
«Ανοίξω το στομα μου…» Ποσοτική Προσωδία, Ειρμολογικόν Γένος,Ψαλτική Χοραρχική Χειρονομία: Κοινή Συστημική Θεώρηση / “I shall open my mouth…” Quantitative prosody, hirmological genus, psaltic chorus leader’s gesture: a common systemic overview.
20:50 – 21:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Προεδρεύων: Εμμανουήλ Γιαννόπουλος / Chairman: Emmanouel Giannopoulos
09:20 – 09:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Η διακοσιοστή επέτειος της μουσικής μεταρρύθμισης, ως έναυσμα για την επαναδιατύπωση της Θεωρίας της Ψαλτικής τέχνης. / The two hundredth anniversary of the musical reform, as spark for the restatement of the Theory of Psaltik Art.
09:50 – 10:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Ενδείκνυται στην ψαλτική τέχνη η χρήση των συνθέτων ρυθμικών ποδών στα συλλαβικής μορφής μελωδήματα; / The Use of Compound Time Measures of Rhythm in Syllabic Compositions in Byzantine Chant: Is it advisable?
10:20 – 10:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
The Melkite Liturgical Chant, forms and musical structures: Oral and Written tradition / Το Λειτουργικό Μέλος των Μελχιτών: φόρμες και μουσικές δομές. Προφορική και γραπτή παράδοση.
10:50 – 11:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Ορθογραφία Ίσου – Ολίγου – Οξείας / Orthography of Ison – Ologon – Oxeia.
11:20 – 11:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Προεδρεύων: Γεώργιος Κουρουπέτρογλου / Chairman: Georgios Kouroupetroglou
12:20 – 12:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Η Ψυχολογία της αισθητικής Επικοινωνίας. / The psychology of aesthetic communication.
12:50 – 13:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Συναισθήματα και αρετές στη Βυζαντινή Μουσική. Η διερεύνηση της συνάφειας ή και της αλληλοσυμπλήρωσης με την Θετική Ψυχολογία. Η επίδραση στην καθημερινότητα του ανθρώπου / Emotions and virtues in Byzantine Music. Exploring the relevance or complementarity with Positive Psychology. The impact on everyday human life.
13:20 – 13:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Ecclesiastical Music and Mission / Εκκλησιαστική Μουσική και Ιεραποστολή.
13:50 – 14:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Διαπολιτισμικές σχέσεις των ψαλτών της Κωνσταντινούπολης κατά την Μεταβυζαντινή περίοδο. / Intercultural relationships of the chanters in Istanbul during the post-Byzantine period.
14:20 – 14:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Προεδρεύων: Σταύρος Μπαλογιάννης / Chairman: Stavros Baloyannis
18:30 – 18:50
Η καταγραμμένη μουσική έκφραση του Βασιλείου Νικολαΐδου στα Εωθινά Δοξαστικά του Ιωάννου Πρωτοψάλτου / The recorded musical expression of Vasileios Nikolaidis in John Protopsaltis’ Eothina Doxastika.
18:50 – 19:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Ιωάννης Αναγνώστης Κοντόπουλος. Ένας Πηλιορείτης Μουσικοδιδάσκαλος και Βυζαντινός Μελουργός. Βίος και Έργο / Ioannis Anagnostis Kontopoulos. A music teacher and a ecclesiastical music composer from Pelion. His life and times.
19:20 – 19:30 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
Κυριαζής Δασκαλούδης, ο μελουργός. / Kyriazis Daskaloudis as a composer.
19:50 – 20:00 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
(Κεντρική Ομιλία) / (Keynote Address) Συγκριτικές προσεγγίσεις στην παλαιά και νέα σημειογραφία. Ζητήματα ερμηνείας της Βυζαντινής Μουσικής / Comparative approaches to the Old and the New notation. Issues of interpretation of Byzantine music.
20:30 – 20:45 Ερωτήσεις – Συζήτηση / Questions – Discussion.
21:15 ΕΠΙΣΗΜΟ ΔΕΙΠΝΟ ΛΗΞΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ / RECEPTION CELEBRATING THE COMPLETION OF THE CONFERENCE.
2014.02.22, ΤΨΤΜ τῆς ἈΘΣΒ – ΣἹΒ, Ἡμερίδα – Μνημόσυνο τοῦ Πρωτοψάλτου Ἐμμ.Χατζημάρκου
ΔΙΗΜΕΡΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ
ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΟΥ ΒΟΛΟΥ
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΧΑΤΖΗΜΑΡΚΟΥ
Μὲ ἀφορμὴ τὴν συμπλήρωση ἑνὸς ἔτους ἀπὸ τὴν ἐκδημία τοῦ κορυφαίου Πρωτοψάλτου Μανώλη Χατζημάρκου, ὁ Σύνδεσμος Ἱεροψαλτῶν Βόλου «Ἰωάννης ὁ Κουκουζέλης», ὑπὸ τὴν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος καὶ Ἁλμυροῦ, διοργάνωε διήμερο ἐκδηλώσεων, Σάββατο 22 καὶ Κυριακὴ 23 Φεβρουαρίου 2014, ποὺ θὰ περιελάμβανε:
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ
(ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΨΑΛΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΒΟΛΟΥ)
Σάββατο 22 Φεβρουαρίου, ὥρα 10:00 π.μ.,
Συνεδριακὸ Κέντρο Θεσσαλίας (Μελισσιάτικα Βόλου), ἀνοιχτὴ στὸ κοινό.
Περισσότερες πληροφορίες για τὴν διοργάνωση βλ.:
http://www.tomeaspsaltikis.gr/index.php/el/conf-2/diorganoseis-to-tpstm/2014-02-09-00-37-12
Τὸ κείμενο τῆς ὁμιλίας τοῦ Διευθυντοῦ τοῦ Τομέα
μπορεῖτε νὰ δεῖτε καὶ νὰ κατεβάσετε ἀπὸ Ε Δ Ω.
Πρόγραμμα Ἡμερίδας
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ
Συνεδριακὸ Κέντρο Θεσσαλίας στὰ Μελισσιάτικα Βόλου.
Σάββατο 22 Φεβρουαρίου, ὥρα 10: 00 π.μ.
09:30 πμ Προσέλευση καὶ ἐγγραφὴ συνέδρων.
10:00 πμ Χαιρετισμοὶ ἐπισήμων
A’ Συνεδρία. Θεματική: «Ὁ Χατζημάρκος στὸν ἱεροψαλτικὸ κόσμο».
Πρόεδρος: Δρ. Κωνσταντῖνος Χαριλ. Καραγκούνης
10:30 πμ
Ναοὺμ Γεώργιος, Πρόεδρος Ο.Μ.Σ.Ι.Ε., Πρωτοψάλτης. Θέμα: Τὸ διοικητικὸ καὶ «συνδικαλιστικὸ» ἔργο τοῦ Χατζημάρκου.
10:50 πμ
Χατζηχρόνογλου Γεώργιος, Πρωτοψάλτης, Ἄρχων Ὑμνῳδὸς τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Κωνσταντινουπόλεως. Θέμα:Χατζημάρκος ὁ ἀπρόβλεπτος.
11:10 πμ
Μαφίδης Κωνσταντῖνος, Ἄρχων Πρωτοψάλτης τῆς Ἱερᾶς Σταυροπηγιακῆς Μονῆς Μπαλουκλὶ Κωνσταντινου-πόλεως. Θέμα: Ἡ ἀπήχηση τοῦ Χατζημάρκου στὸν Ἱεροψαλτικὸ κόσμο.
11:20 πμ
Ἐρωτήσεις – συζήτηση ἐπὶ τῶν εἰσηγήσεων τῆς Ἃ’ Συνεδρίας.
11:30 πμ
Διάλειμμα – Προσφορὰ καφέ.
Β’ Συνεδρία. Θεματική: «Ὁ Χατζημάρκος ὡς Ἱεροψάλτης».
Πρόεδρος: Εὐστάθιος Γραμμένος
11:45 μμ Κεντρικὴ Ὁμιλία:
Δρ. Καραγκούνης Κωνσταντῖνος, Θεολόγος, Μουσικολόγος, Ἐπίκουρος Καθηγητὴς τῆς Ἀνωτάτης Ἐκκλησιαστικῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν στὸ γνωστικὸ ἀντικείμενο «Βυζαντινὴ Ἐκκλησιαστικὴ Μουσικὴ» – Δ/ντὴς Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου. Θέμα: Πατριαρχικὲς ψαλτικὲς καταβολὲς στὸ ὕφος Χατζημάρκου.
12:20 πμ
Δρ. Φιστουρῆς Δημοσθένης, Δρ Τμήματος Μουσικῶν Σπουδῶν τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, Καθηγητὴς Μουσικῆς. Θέμα:Ζητήματα φωνητικῆς δεξιοτεχνίας στὸν Μανώλη Χατζημάρκο.
12:40 πμ
Δρυγιανάκης Κωστής, Μουσικολόγος, Ἀνθρωπολόγος ἐρευνητής, συγγραφέας, συνθέτης. Θέμα: Στὸ στασίδι καὶ στὸ στούντιο. Οἱ διαφορετικὲς ὄψεις τοῦ Μανώλη Χατζημάρκου στὴν λατρευτικὴ πράξη καὶ στὴν δισκογραφία.
13:00 μμ
Δρ. Ἀνατολικιώτης Διονύσιος, Μουσικολόγος, τυπικολόγος, Δρ Τμὴ-ματος Μουσικῶν Σπουδῶν τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, ἐπιμελητὴς ἐκδόσεως τῶν «Διπτύχων» της Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Θέμα: Ὁ Μανώλης Χατζημάρκος καὶ τὸ Ἐκκλησιαστικὸ Τυπικό.
13:20 πμ
Ἐρωτήσεις – συζήτηση ἐπὶ τῶν εἰσηγήσεων τῆς Β’ Συνεδρίας.
13:45 πμ
Διάλειμμα – Προσφορὰ μεσημβρινοῦ γεύματος.
Γ’ Συνεδρία. Θεματική: «Ὁ Χατζημάρκος ὡς μελουργός, δάσκαλος, παιδαγωγός».
Πρόεδρος: Πέτρος Μπλάνας
14:30 μμ
Γούση Βασιλική, Μουσικολόγος, Πιανίστα, Διπλωματοῦχος Βυζαντινῆς Μουσικῆς, ὑποψήφια Δρ Βυζαντινῆς Μουσικολογίας τοῦ Α.Π.Θ.. Θέμα: Τὸ μελοποιητικὸ ἔργο τοῦ Ἐμμανουὴλ Χατζημάρκου.
14:50 μμ
Δρ. Σίμος Ἰωάννης, Δρ Μουσικῆς Παιδαγωγικῆς της Μουσικῆς Ἀκαδημίας Σόφιας, Πρωτοψάλτης, τ. Δ/ντὴς Μουσικοῦ Σχολείου Πειραιᾶ, τ. Σχολικὸς Σύμβουλός Μου-σικῶν Ἃ/βάθμιας καὶ Β/βάθμιας Ἐκπαίδευσης Πειραιᾶ, Δύτ. Ἀττικῆς, Δ’ Ἀθήνας, Δωδεκανήσου καὶ Κρήτης – Λαμπρόπουλος Γεώργιος, Πρωτοψάλτης. Θέμα: Οἱ παιδαγωγικὴ διάσταση τῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς καὶ Ψαλτικῆς Τέχνης μέσα ἀπὸ τὸν Μανώλη Χατζημάρκο.
15:10 μμ
Δρ. Παπαπαναγιώτου Ξανθοῦλα, Δρ Μουσικῆς Παιδαγωγικῆς του Institute of Education τοῦ Πανεπιστημίου τοῦ Λονδίνου, Σύμβουλος Μουσικῶν Ἃ/βάθμιας καὶ Β/βάθμιας Ἐκπαίδευσης Θεσσαλίας. Θέμα: Μανώλης Χατζημάρκος: Ὁ δάσκαλος μέσα ἀπὸ τὰ μάτια μιᾶς μαθήτριας.
15:30 μμ
Ἐρωτήσεις – συζήτηση ἐπὶ τῶν εἰσηγήσεων τῆς Γ’ Συνεδρίας.
15:45 μμ
Ἀνακοίνωση συμπερασμάτων Ἡμερίδας.
Κλείσιμο Ἡμερίδας ἀπὸ τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δημητριάδος καὶ Ἁλμυροῦ κ. Ἰγνάτιο.
Λήξη Ἡμερίδας.
Παράταση Προθεσμιῶν Συνεδρίου
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
“Ἡ Ψαλτικὴ Τέχνη ὡς Αὐτόνομη Ἐπιστήμη:
Ἐπιστημονικοὶ Κλάδοι – Συναφῆ Ἐπιστημονικὰ Ἀντικείμενα – Διεπιστημονικὲς Συνεργασίες. Διαθεματικότητα καὶ Διαδράση.“
Ὁ Τομέας Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου ἀνακοινώνει ΑΛΛΑΓΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΩΝ καὶ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ γιὰ τὸ 1ο Διεθνὲς Διεπιστημονικὸ Μουσικολογικὸ Συνέδριο μὲ θέμα: “Ἡ Ψαλτικὴ Τέχνη ὡς Αὐτόνομη Ἐπιστήμη: Ἐπιστημονικοὶ Κλάδοι – Συναφῆ Ἐπιστημονικὰ Ἀντικείμενα – Διεπιστημονικὲς Συνεργασίες. Διαθεματικότητα καὶ Διάδραση”, τὸ ὁποῖο διοργανώνεται ὑπὸ τὴν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως ΔΗμητριάδος καὶ Ἁλμυροῦ.
Συγκεκριμένα:
Ἡ τελετὴ ἐνάρξεως τοῦ Συνεδρίου θὰ πραγματοποιηθεῖ τὸ ἀπόγευμα τῆς Κυριακής 29ης Ιουνιου 2014 (ἀντὶ τῆς 30ης Ιουνίου). Ἀντὶ ἄλλης ἐναρκτήριας ἐκδηλώσεως, θὰ τελεσθεῖ ὁ Μέγας Ἀρχιερατικὸς Ἑσπερινός τῆς Συνάξεως τῶν Δώδεκα Ἀποστόλων, σὲ κεντρικὸ Ἱερὸ Ναὸ τῆς πόλεως τοῦ Βόλου, καὶ ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιος θὰ ἐπευλογήσει τὴν σύναξη τῶν ἐπιστημόνων καὶ θὰ κηρύξει τὴν ἔναρξη τοῦ Συνεδρίου. Στὸν Ἑσπερινὸ θὰ ψάλουν πολυμελεῖς Χοροὶ Ψαλτῶν.
Σὲ περίπτωση μεγάλου ἀριθμοῦ συμμετοχῶν, οἱ ἐργασίες τοῦ Συνεδρίου ἐνδέχεται νὰ παραταθοῦν καὶ κατὰ την Πέμπτη 3 Ἰουλίου 2014.
Ἐπίσης, παρατείνεται ἡ προθεσμία ὑποβολῆς προτάσεων γιὰ εἰσηγήσεις, μαζὶ τὶς περιλήψεις καὶ σύντομο βιογραφικὸ σημείωμα, ἕως τὴν 31 Ἰανουαρίου 2014. Ὑπενθυμίζεται ὅτι οἱ προτάσεις καὶ τὰ συναφῆ θὰ πρέπει νὰ ὑποβληθοῦν στὴν Ὀργανωτικὴ Ἐπιτροπὴ τοῦ Συνεδρίου ἢ στὸν Πρόεδρο τῆς Ὀργανωτικῆς Ἐπιτροπῆς Κωνσταντῖνο Χαριλ. Καραγκούνη, στὶς ἠλεκτρονικὲς διευθύνσεις tomeaspsaltikis@gmail.com ἢ kxkaragounis@gmail.com, ἐνῶ ἐναλλακτικῶς, οἱ προτάσεις μποροῦν νὰ ὑποβληθοῦν καὶ μὲ τὸ παραδοσιακὸ ταχυδρομεῖο, στὴ διεύθυνση Ἀκαδημία Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου – 1ο Διεθνὲς Διεπιστημονικὸ Μουσικολογικὸ Συνέδριο – Συνεδριακὸ Κέντρο Θεσσαλίας, Μελισσιάτικα Βόλου, Τ.Κ. 38500.
Ἡ ἐπιλογὴ τῶν εἰσηγήσεων θὰ ἀνακοινωθεί το ἀργότερο μέχρι τὴν 10η Φεβρουαρίου 2014.
Κατὰ τὰ λοιπά, ἰσχύουν οἱ λεπτομέρειες ποὺ εἶχαν ἀνακοινωθεῖ παλαιότερα, δηλαδή:
Ἡ ἐπικύρωση τῆς συμμετοχῆς, μὲ παράλληλη καταβολὴ τοῦ οἰκονομικοῦ ἀντιτίμου, θὰ πρέπει νὰ πραγματοποιηθεῖ μέχρι την 1η Μαρτίου 2014.
Οἱ εἰσηγήσεις δὲν θὰ πρέπει νὰ ξεπερνοῦν σὲ χρόνο τὰ 20 λεπτὰ καὶ θὰ ἀκολουθοῦνται ἀπὸ σύντομη συζήτηση 10 λεπτῶν.
Οἱ εἰσηγήσεις θὰ πρέπει νὰ εἶναι στὴν ἑλληνικὴ ἢ στὴν ἀγγλικὴ γλῶσσα. Ὅσοι εἰσηγητὲς ἐπιλέξουν νὰ μιλήσουν στὴν ἑλληνική, θὰ πρέπει νὰὑποβάλουν ἀγγλικὴ μετάφραση τῆς εἰσηγήσεώς τους τὸ ἀργότερο ἕως την 15η Ιουνίου 2014 σὲ μορφὴ ἀρχείου .doc ἢ .pdf, προκειμένου νὰ διευκολυνθεῖ τὸ ἔργο τῶν μεταφραστῶν. Εὐπρόσδεκτες εἶναι καὶ τυχὸν μεταφράσεις τῶν ἀγγλόφωνων εἰσηγήσεων στὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα.
Παρακαλοῦμε γιὰ τὴν διάδοση αὐτοῦ τοῦ μηνύματος σὲ κάθε πιθανὸ ἐνδιαφερόμενο.