Παράταση Προθεσμιών τοῦ 3ου ΔΜἹΣ τοῦ ΤΨΤΜ τῆς ἈΘΣΒ

3ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ καὶ Ἱεροψαλτικὸ Συνέδριο τοῦ Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:

«…ἐν ἐπιγνώσει ὑμνοῦντας Σε…»

Προϋποθέσεις καὶ Δεξιότητες γιὰ τὴν Ἱερὰ Ψαλμωδία στὴν Ὀρθόδοξη Λατρεία

Βόλος, Τετάρτη 30 Μαΐου (ἀπόγευμα) – Σάββατο 02 Ἰουνίου (μεσημέρι) 2018

Συνεδριακὸ Κέντρο Θεσσαλίας – Μελισσιάτικα Βόλου

 

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Ἀπὸ τὴν Ὀργανωτικὴ Ἐπιτροπὴ τοῦ Συνεδρίου ανακοινώνεται, ὅτι παρατείνεται γιὰ λίγο άκόμη ἡ προθεσμία ὑποβολῆς προτάσεων γιὰ τὸ 3ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ καὶ Ἱεροψαλτικὸ Συνέδριο τοῦ Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου. Ἡ νέα προθεσμία θὰ ἐκπνεύσει τὴν Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2018, ἐνῶ ἡ ἐπιλογὴ τῶν εἰσηγήσεων θὰ ἀνακοινωθεῖ ἀπὸ τὴν Ἐπιστημονικὴ Ἐπιτροπὴ τοῦ Συνεδρίου τὸ ἀργότερο μέχρι τὴν Παρασκευὴ 2 Μαρτίου 2018.
Ἐκ τῆς Ὀργανωτικῆς Ἐπιτροπῆς

Continue reading «Παράταση Προθεσμιών τοῦ 3ου ΔΜἹΣ τοῦ ΤΨΤΜ τῆς ἈΘΣΒ»

3ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ καὶ Ἱεροψαλτικὸ Συνέδριο τοῦ Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:

 

«…ἐν ἐπιγνώσει ὑμνοῦντας Σε…»

Προϋποθέσεις καὶ Δεξιότητες γιὰ τὴν Ἱερὰ Ψαλμωδία στὴν Ὀρθόδοξη Λατρεία

Βόλος, Τετάρτη 30 Μαΐου (ἀπόγευμα) – Σάββατο 02 Ἰουνίου (μεσημέρι) 2018

Συνεδριακὸ Κέντρο Θεσσαλίας – Μελισσιάτικα Βόλου

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Continue reading «3ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ καὶ Ἱεροψαλτικὸ Συνέδριο τοῦ Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου»

Ἠλεκτρονικὰ Πρακτικὰ τοῦ 2ου ΔΜΔΣ τοῦ ΤΨΤΜ τῆς ΑΘΣ Βόλου

2ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ καῖ Διεπιστημονικὸ Συνέδριo
τοῦ Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου
Βόλος, 9 – 11 Ἰουνίου 2016 // Συνεδριακὸ Κέντρο Θεσσαλίας – Μελισσιάτικα Βόλου

«Ἀπὸ Χοροῦ καὶ Ὁμοθυμαδόν»
ξελίξεις καὶ Προοπτικὲς τῆς Διεπιστημονικῆς Ἔρευνας γιὰ τὴν Ψαλτική

Continue reading «Ἠλεκτρονικὰ Πρακτικὰ τοῦ 2ου ΔΜΔΣ τοῦ ΤΨΤΜ τῆς ΑΘΣ Βόλου»

2017.11.24, Σκόπια, «Η Ψαλτική στις Ορθόδοξες Εκκλησίες»

Ολοκλήρωση Συνεδρίου

Στα Σκόπια της πΓΔΜ πραγματοποιήθηκε, στις 24 και 25 Νοεμβρίου, το 19 ο Διεθνές Συμπόσιο Βαλκανικής Λαογραφίας, με τίτλο «Παράδοση και σύγχρονα θέματα στα Βαλκάνια», που οργανώθηκε από το επιστημονικό Ινστιτούτο Λαογραφίας «Μάρκο Τσεπενκόφ» του Πανεπιστημίου «Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος» των Σκοπίων. Ο Τομέας Ψαλτικής Τέχνης και Μουσικολογίας της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου εκπροσωπήθηκε από τον επιστημονικό συνεργάτη του, Κωστή Δρυγιανάκη, που μίλησε με θέμα «Η ψαλτική στις Ορθόδοξες εκκλησίες: Προφορικότητα και μουσικός εγγραμματισμός, ευρήματα και ανακατασκευές. Μια εθνογραφική προσέγγιση», θέτοντας θέματα για την απουσία, ουσιαστικά, της εθνογραφικής έρευνας στο χώρο της ψαλτικής και τους δρόμους που ακολούθησε η σχετική μουσικολογική έρευνα. Ακολουθεί η περίληψη της ανακοίνωσης.

Continue reading «2017.11.24, Σκόπια, «Η Ψαλτική στις Ορθόδοξες Εκκλησίες»»

2017.09.06, Λευκωσία, 7ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ Συνέδριο “Modus-Modis-Modality”

 

Με εξαιρετικά μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου 2017, στη Λευκωσία της Κύπρου, το πενθήμερο (6-10/9/2017) 7ο Διεθνές Μουσικολογικό Συνέδριο “Modus – Modis – Modality”, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, σε συνεργασία με τον Σύλλογο για τη Μελέτη της μουσικής των Βαλκανίων της Διεθνούς Μουσικολογικής Εταιρείας (IMS Regional Association for the Study of Music of the Balkans). Continue reading «2017.09.06, Λευκωσία, 7ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ Συνέδριο “Modus-Modis-Modality”»

Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα: Ψηφιοποίηση και Πολιτιστική Κληρονομιά Βόλος 2015

Την ανακοίνωση του Δ/ντού του Τομέα στο εν λόγω συνέδριο μπορείτε να δείτε ή να κατεβάσετε ΕΔΩ: εδώ

2005/11ος, Ἡ συμβολὴ τοῦ «Ε.Δ.Ρ.Α.Μ.Ε.» στὴ διάσωση τῆς μουσικῆς παράδοσης του Κεραμιδίου

Ἄρθρο του δ/ντοῦ τοῦ Τομέα στο Περιοδικό «ΜΑΓΝΗΣΙΑ: Γράμματα – Ἐπιστῆμες – Τέχνες – Πολιτισμός«, ἑξαμηνιαία ἔκδοση τῆς Ἑταιρείας Κοινωνικῆς Παρέμβασης καὶ Πολιτισμοῦ (ΕΚΠΟΛ) τῆς Νομαρχιακῆς Αὐτοδιοίκησης Μαγνησίας, Νοέμβριος 2005, σελ. 73 – 81. Τo  ἄρθρο μπορεῖτε να τό δεῖτε ἢ και να κατεβάσετε ἀπό τόν ἑπόμενο σύνδεσμο

2017.05.23, 2η Διεπιστημονικὴ Συνάντηση Ἀνωτάτης Ἐκκλησιαστικῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν

Συνέδριο   2η Διεπιστημονικὴ Συνάντηση-Ἡμερίδα τῆς Ἀνωτάτης Ἐκκλησιαστικῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν

        Θεματική     «Α΄ Κορ 15, 42: Οὕτω καὶ ἡ ἀνάστασις τῶν νεκρῶν. Σπείρεται ἐν φθορά, ἐγεί-ρεται ἐν ἀφθαρσία»

       Διοργάνωση    Ἀνωτάτη Ἐκκλησιαστικὴ Ἀκαδημία Ἀθηνῶν

   Τόπος, Χρόνος   Κηφισιὰ Ἀθηνῶν, 23/05/2017 (Αἴθουσα Ἐκδηλώσεων Ἀ.Ἐ.Ἀ.Ἀ.)

       ­να­κοί­νω­ση    «Τὰ σημάδια τῶν Φθορῶν τῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς σημειογραφίας καὶ ὁ ρόλος τους στὴ βυζαντινή, μεταβυζαντινὴ καὶ σύγχρονη μελοποιία»

         Πε­ρί­λη­ψη    Ἀπὸ τὴν πρώτη ἐμφάνιση τῆς μουσικῆς σημειογραφίας γιὰ τὴν καταγραφὴ τῆς βυζαντινῆς ἐκκλησιαστικῆς Ψαλτικῆς Τέχνης, τὸν 10ο αἰῶνα, ἕως καὶ τὴν σύγχρονη ἐν χρήσει Νέα Μέθοδο ἀναλυτικῆς σημειογραφίας τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς, τὰ σημάδια μὲ τὴν ὀνομασία ΦΘΟΡΑΙ ἔχουν ἀδιάλειπτη παρουσία δέκα καὶ πλέον αἰώνων στὸ σημειογραφικὸ – θεωρητικὸ γίγνεσθαι αὐτῆς. Ποιές μελοποιητικὲς ἀνάγκες ἀπαίτησαν τὴν ἐπινόηση αὐτῶν τῶν σημαδίων σὲ τόσο πρώιμη ἐποχή; Ποιός ὁ ρόλος τους στὴν βυζαντινή, μεταβυζαντινὴ καὶ σύγχρονη μελοποιία; Πόσο ἀπαραίτητα εἶναι σήμερα στὴν σύγχρονη μελοποιητικὴ καὶ διδακτικὴ πράξη τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης;

          Ἐκδόθηκε    ἐργασία εἶναι ὁλοκληρωμένη καὶ ἀναμένονται ὁδηγίες μορφοποιήσεώς της γιὰ ὑποβολή της πρὸς ἔκδοση στὰ Πρακτικὰ τῆς Ἡμερίδος.