Φωτογραφίες ἀπὸ τὸ 2ο ΔΜΔΣ τοῦ ΤΨΤΜ τῆς ἈΘΣΒ

Φωτογραφίες

ἀπὸ τὸ 2ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ καὶ Διεπιστημονικὸ Συνέδριο

τοῦ Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας

τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου


 

 

  

Από την έναρξη του 2ου ΔΜΔΣ του ΤΨΤΜ της ΑΘΣΒ – Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016, βράδυ

(η Γραμματεύς της ΑΘΣΒ Βαλίλα Γιαννουτάκη ανοίγει το Πρόγραμμα, ο Δ/ντής του Τομέα Κωνσταντίνος Χαριλ. Καραγκούνης καλωσορίζει, ευχαριστεί και ανακοινώνει τους σκοπούς του Συνεδρίου και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιεροψαλτών της Ι. Μητροπόλεως Δημητριάδος Ευστάθιος Γραμμένος απευθύνει χαιρετισμό).

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κηρύσσει την έναρξη του 2ου ΔΜΔΣ του ΤΨΤΜ της ΑΘΣΒ

 

Παρουσίαση του Τόμου των Πρακτικών του 1ου ΔΔΜΣ του ΤΨΤΜ της ΑΘΣΒ από την Γραμματέα του Τομέα Ζωή Ναούμ και τιμητική προσφορά του Τόμου στον Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο  

  

Αφιέρωση του 2ου ΔΜΔΣ στα αείμνηστα Μέλη του ΤΨΤΜ Κωνσταντίνο Σαΐτη (νεκρολογία από τον Αναπληρωτή Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ Βασίλειο Κουκουσά) και Χρήστο Κοτόπουλο (νεκρολογία από την δ/ντρια του Μουσικού Σχολείου Βόλου Αρετή Τζανετοπούλου). Η Μαρία χήρα Χρ.Κοτόπουλου ευχαριστεί τον Τομέα

 

 

Πρώτη Συνεδρία του 2ου ΔΜΔΣ του ΤΨΤΜ της ΑΘΣΒ – Πέμπτη, 9 Ιουνίου 2016, βράδυ

(Αθ.Βουρλής – Κ.Χ.Καραγκούνης – Κ.Δρυγιανάκης – Αντ.Αλυγιζάκης)

Δεύτερη Ημέρα του 2ου ΔΜΔΣ του ΤΨΤΜ – Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2016, πρωί – συνεδριακή αίθουσα “ΦΛΑΜΟΥΡΙ”

 

  

  

Δεύτερη Συνεδρία του 2ου ΔΜΔΣ του ΤΨΤΜ – Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2016, πρωί – Πρόεδρος: Αθ.Βουρλής 

(Γεράσ.Παπαδόπουλος – Κ.Βαγενάς – Χάρης Συμεωνίδης – Θωμ.Αποστολόπουλος – Δ.Λέκκας – Αντ.Αλυγιζάκης)

  

  

Τρίτη Συνεδρία του 2ου ΔΜΔΣ του ΤΨΤΜ – Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2016, μεσημέρι – Πρόεδρος: Αντ.Αλυγιζάκης 

(Κ.Σιάχος – Μιχ.Στρουμπάκης – π.Ιωσήφ Κουτσούρης – Δημοσθ.Φιστουρής – Σταύρ.Σαραντίδης)

  

  Τετάρτη Συνεδρία του 2ου ΔΜΔΣ του ΤΨΤΜ – Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2016, απόγευμα – Πρόεδρος: Irina Chudinova 

(Μ.Καπκίδη – Σπ.Ασπιώτης – Jordan Banev Krasimirov μέσω Skype, δυατυχώς, δεν υπάρχει φωτογραφία)

 

Ο Χορός Ψαλτών “ΑΝΑΒΑΣΙΣ” (από Λάρισα) με τον Χοράρχη της Θεόδωτο Ξιώνη στον Εσπερινό της Συνάξεως του Αρχαγγέλου Γαβριήλ “εν τω Άδειν” (παράδοσις του ύμνου “Άξιον εστίν…”) – Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2016, βράδυ

Τρίτη Ημέρα του 2ου ΔΜΔΣ του ΤΨΤΜ – Σάββατο, 11 Ιουνίου 2016, πρωί – συνεδριακή αίθουσα “ΦΛΑΜΟΥΡΙ”

  

   

Πέμπτη Συνεδρία του 2ου ΔΜΔΣ του ΤΨΤΜ – Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2016, πρωί – Πρόεδρος: Θωμ.Αποστολόπουλος

(Galina Alekseeva – Συμ.Κανάκης – Άγγ.Μήτσης – Παναγ.Κουτράκος – Χαρίλ.Κ.Καραγκούνης – Ευαγγ.Αχ.Χαλδαιάκη)

    

  

 Έκτη Συνεδρία του 2ου ΔΜΔΣ του ΤΨΤΜ – Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2016, μεσημέρι – Πρόεδρος: Μιχ.Στρουμπάκης

(Κυρ.Καλαϊτζίδης – Nevin Sahin – Irina Chudinova – Ιωάν.Σαμψάκης)

  

Έβδομη Συνεδρία του 2ου ΔΜΔΣ του ΤΨΤΜ – Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2016, μεσημέρι – Πρόεδρος: Κ.Δρυγιανάκης

(Αναστ.Βαβούσκος – Ιωάν.Πλεμμένος)

 

 

Το ζεύγος Αλυγιζάκη και το ζεύγος Βουρλή (εκ της Τιμητικής Επιστημονικής Επιτροπής) και ο Θωμάς Αποστολόπουλος στο Επισκοπείο μετά του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Ιγνατίου

Πεπραγμένα 2ου ΔΜ&ΔΣ του ΤΨΤΜ της ΑΘΣΒ

ΠΕΡΙ ΤΟΥ Β΄ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΨΑΛΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΒΟΛΟΥ

Το “νέο αίμα” της Βυζαντινομουσικολογίας …”βράζει” στο Βόλο.

Της Ζωής Ναούμ,

Γραμματέως του ΤΨΤΜ της ΑΘΣΒ

 

Τρείς συνεδριακές ημέρες πλήρεις συμμετοχών, επιστημονικού ενδιαφέροντος, ερευνητικών αποτελεσμάτων και προτάσεων, τόσο περί την ψαλτική και την καθ ημάς μουσική τέχνη και επιστήμη, όσον και περί την δυνατότητα διεπιστημονικών δράσεων και συνεργασιών, μας οδήγησαν σήμερα στην ολοκλήρωση των εργασιών του 2ου Διεθνούς Μουσικολογικού και Διεπιστημονικού Συνεδρίου του Τομέα Ψαλτικής Τέχνης και Μουσικολογίας της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου, με τίτλο «Από χορού και ομοθυμαδόν».

Περί των πορισμάτων και των αποτελεσμάτων καθώς επίσης και για τις συγκεκριμένες προτάσεις που τέθηκαν και καταγράφηκαν στις εργασίες της στρογγυλής τράπεζας με την οποία και έκλεισαν οι εργασίες του φετινού συνεδρίου, και εν πολλοίς αποτελούν τον απολογισμό, συνοψίζουν τα πορίσματα και οριοθετούν τις δραστηριότητες και την θεματική του επόμενου συνεδρίου το οποίο ευελπιστούμε να οργανώσουμε την επόμενη χρονιά, θα υπάρξει ίσως εκτενής επίσημη αναφορά στις προσεχείς ανακοινώσεις και την ιστοσελίδα του Τομέα, μαζί με αναλυτική και εξατομικευμένη αναφορά στις ανακοινώσεις που έγιναν κατά την διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου και βεβαίως στα προς έκδοση πρακτικά.

Αυτό στο οποίο θα θέλαμε ιδιαίτερη μνεία να κάνουμε, εκτός βέβαια από την παρουσία των αξιοτίμων καθηγητών η οποία πάντα προσδίδει κύρος και επιστημονική εγκυρότητα και σφραγίδα σε ένα συνέδριο, την ενεργή παρουσία και δραστηριότητα σε αυτό ενός ικανού αριθμού νέων επιστημόνων, μεταπτυχιακών φοιτητών και διδακτόρων, τέκνων των τέκνων μεγάλων διασκάλων που αποτελούν την πολλά υποσχόμενη νέα γενεά επιστημόνων της υπέρτατης αυτής Βυζαντινής επιστήμης και τέχνης.

Από τις πραγματικά αξιόλογες ανακοινώσεις τους ακούστηκαν προτάσεις και θέσεις για ζητήματα Παιδαγωγικής, κατατέθηκε Ιστορική και Μουσικολογική έρευνα και αναλυτική αναφορά σε μουσικούς χειρόγραφους κώδικες με μορφολογική ανάλυση, Λαογραφικές και Βιογραφικές μελέτες στα έργα και τις ημέρες Μελωδών, Ψαλτών και διδασκάλων, ανθρωπολογική εξέταση διαχρονικών ζητημάτων του χώρου, ενδελεχής έρευνα για την σχετική δισκογραφική δραστηριότητα της εποχής των 78 στροφών και το σχετικό ανιχνευθέν υλικό. Γίναμε μέτοχοι μιας νέας αντιμετώπισης, μιας εύρωστης καταγραφής και αντιμετώπισης, μιας πραγματικά «φρέσκιας ματιάς» επί πραγματικά «παλαιών ζητημάτων».

Οι νέοι μουσικολόγοι υπήρξαν εντυπωσιακά καλά προετοιμασμένοι, οι εργασίες τους και οι ανακοινώσεις ομολογουμένως πολύτιμες και άξιες ιδιαίτερης αναφοράς, η ενδελεχής και πολύκοπη έρευνά τους υπόσχεση για την εξέλιξη και την καλή αύξηση της επιστήμης, και η ενεργή παρουσία τους σε ένα επιστημονικό συνέδριο, η ανταπόδωση των κόπων της φροντίδας και των προσπαθειών των διδασκάλων τους, και δίκαια ας καμαρώνουν αυτοί για τους αγλαούς καρπούς της αμπέλου τους!!!

Ευελπιστούμε να τους συναντούμε και να τους έχουμε σε επόμενα ανάλογα συνέδρια και στο επόμενο δικό μας, ως υπόσχεση ελπίδα και εγγύηση για την εξέλιξη της επιστήμης και της ανάδειξης νέων επιστημόνων, της «καλής αύξησης» της γνώσεως και της αγαθής συνέχειας και δικαίωσης του αγώνα «των προ αυτών πνευμάτων»!!

Πρόγραμμα του 2ου ΔΜκΔΣ του ΤΨΤΜ της ΑΘΣΒ

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΤΗΕ PROGRAMME OF THE VOLOS’ MUSICOLOGICAL CONFERENCE 


2ο Διεθνές Μουσικολογικό και Διεπιστημονικό Συνέδριο

του Τομέα Ψαλτικής Τέχνης και Μουσικολογίας 

της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου

Βόλος, 9 – 11 Ιουνίου 2016

Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας – Μελισσιάτικα Βόλου

“Από Χορού και Ομοθυμαδόν” – Εξελίξεις και Προοπτικές

της Διεπιστημονικής Έρευνας για την Ψαλτική


Υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού


Το Πρόγραμμα του Συνεδρίου

μπορείτε να δείτε και να κατεβάσετε από

Ε  Δ  Ω.

2016.06.09, 2ο ΔΜΔΣ τοῦ ΤΨΤΜ τῆς ἈΘΣΒ, «“Ἀπὸ Χοροῦ καὶ Ὁμοθυμαδόν”

Συνέδριο 2ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ καὶ Διεπιστημονικὸ Συνέδριο

Θεματική   «“Ἀπὸ Χοροῦ καὶ Ὁμοθυμαδόν – Ἐξελίξεις καὶ Προοπτικὲς τῆς Διεπιστημονικῆς Ἔρευνας γιὰ τὴν Ψαλτική»

       Διοργάνωση    Τομέας Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου, μὲ τὴν αἰγίδα τῆς Ἱ.Μητροπόλεως Δημητριάδος καὶ Ἁλμυροῦ

   Τόπος, Χρόνος   Βόλος, 09-11/06/2016 (Συνεδριακὸ Κέντρο «ΘΕΣΣΑΛΙΑ»)

       ­να­κοί­νω­ση    «Ο θεολογικς διδασκαλίες το γίου ωάννου το Σιναΐτου περ Ψαλμωδίας,πως ποτυπώνονται στν συγγραφ ατο “Κλίμαξ τν ρετν”»

         Πε­ρί­λη­ψη    Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ συγγραφέας τῆς «Κλίμακος», ὁ ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Αἰ-κατερίνης τοῦ Σινᾶ, εἶναι ὁ συγγραφέας τῆς περίφημης ἀσκητικῆς συγγραφῆς «Ἡ Κλίμαξ τῶν Ἀρετῶν». Στὸ κλασσικὸ αὐτὸ ἔργο, ὁ Ἅγιος Ἰωάννης περιγράφει μία σοφὴ μέθοδο, διὰ τῆς ὁποίας ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ ἐγείρεται ἀπὸ τὸν ὕπνο τῆς ραθυμίας καὶ νὰ πλησιάζει τὸν Θεό, διὰ τῆς πνευματικῆς ζωῆς. Κατὰ τὴν διάρκεια τῆς μάχης μὲ τὸ ἐγώ του, ὁ ἄνθρωπος πρέπει νὰ ἀνέβει μία ἀνοδικὴ πορεία τριάντα ἀρετῶν, προκειμένου νὰ φθάσει στὰ τελευταῖα σκαλοπάτια τῆς «Κλίμακος», ποὺ εἶναι ἡ πίστη, ἡ ἐλπίδα καί, τελικῶς, ἡ ἀγάπη. Σύμφωνα μὲ τὶς διδασκαλίες τῶν ὀρθοδόξων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, ἡ Ψαλμωδία εἶναι ἕνα πολύτιμο ἐργαλεῖο, ἕνα ἀπαραίτητο ὄργανο καὶ βοήθημα γιὰ ὅποιον ἐπιθυμεῖ νὰ σώσει τὴν ψυχή του. Πρόκειται γιὰ ἕνα ἐξαιρετικὸ μέσο προσευχῆς, εὐχαριστίας καὶ δοξολογίας τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ. Ἐντούτοις, ὁ Ἰωάννης τῆς Κλίμακος δὲν περιγράφει μόνον τὶς θετικὲς ἐπιδράσεις τῆς Ψαλμωδίας στὴν ἀνθρώπινη ψυχή, ἀλλά, ἐπίσης, προειδοποιεῖ τὸν πιστὸ γιὰ τοὺς κινδύνους, τοὺς ὁποίους μπορεῖ νὰ ἀντιμετωπίσει, ὅποιος δὲν κάνει σωστὴ χρήση τῆς Ψαλμωδίας. Αὐτὸ συμβαίνει, διότι στὴν ἀνθρώπινη ψυχὴ ὑπάρχουν πολλὰ πάθη, ὅπως, ἐγωισμός, ἐγωπάθεια, ἐγωκεντρικότητα, ὑπερηφάνεια, ὑπεροψία, κενοδοξία, οἴηση, φιλαρέσκεια καὶ ἄλλα, τὰ ὁποῖα μποροῦν νὰ μετατρέψουν τῆς Ψαλμωδία ἀπὸ ὄργανο σωτηρίας σὲ ὄργανο ἀπωλείας καὶ θανάτου τῆς ψυχῆς.

          Ἐκδόθηκε      Ἡ παροῦσα Κεντρικὴ Ὁμιλία ἐκδόθηκε δίγλωσση, σὲ Ἑλληνικὴ καὶ Ἀγγλικὴ γλῶσσα (σὲ δίστηλο κείμενο στὶς σελ. 25-68 καὶ ὁ Χαιρετισμὸς τοῦ Συνεδρίου στὶς σελ. 12-14), στὰ Ἠλεκτρονικὰ Πρακτικὰ τοῦ Συ­νεδρίου. Ἐπιμελητὲς Ἐκδόσεως: Κωνσταντῖνος Χαριλ. Καραγκούνης – Κωστὴς Δρυγιανάκης, ἔκδοση Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπου-δῶν Βόλου, ἐκδόσεις «ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΔΗΜΗ-ΤΡΙΑΔΟΣ», Βόλος Δεκέμβριος 2017, σελίδες 470 (ISBN-13: 978-618-82650-7-3). Ὁ Τόμος τῶν Ἠλεκτρονικῶν Πρακτικῶν εἶναι ἀναρτημένος στὸν ἰστότοπο τοῦ Τ.Ψ.Τ.Μ. τῆς Ἀ.Θ.Σ.Β. (www.tomeaspsaltikis.gr) ἐδῶ: (https://tomeaspsaltikis.gr/el/ἠλεκτρονικὰ-πρακτικὰ-τοῦ-2ου-δμδσ-το/ ).

 

2016.05.13, Συνέδριο Συλλόγου Κωνσταντινουπολιτῶν Ἀθηνῶν

Συνέδριο   Διεθνὲς Συνέδριο

Θεματική    «Ἡ Κωνσταντινούπολη στὴν Ἱστορία καὶ τὴν Λογοτεχνία»

Διοργάνωση    Σύλλογος Κωνσταντινουπολιτῶν Ἀθηνῶν.

Τόπος, Χρόνος   Ἀθῆναι, 1314/05/2016 (Σύλλογος Κωνσταντινουπολιτῶν, Καλλιθέα)

       ­να­κοί­νω­ση    «Ἐπιρροὲς τῆς νεώτερης Κωνσταντινουπολίτικης Ψαλτικῆς Παραδόσεως. Ἡ περίπτωση τῆς Θεσσαλικῆς Μαγνησίας»

         Πε­ρί­λη­ψη    Ἡ Κωνσταντινούπολη θεωρεῖται -καί, βέβαιως, ὄχι ἀδίκως- ἡ κοιτίδα τῆς ὕστερης Βυζαντινῆς καὶ Μεταβυζαντινῆς ψαλτικῆς παραδόσεως, μία παράδοση ἡ ὁποία ἀρρήκτως ἐπιβίωσε -ἔπειτα ἀπὸ μακρὰ σειρὰ θρησκευτικῶν, ἱστορικῶν, πολιτισμικῶν καὶ ἀνθρωπολογικῶν ἐξελίξεων- ἕως τὴν νεώτερη καὶ σύγχρονη φάση τῆς ἱστορίας τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Στὶς ἀρχὲς τοῦ Κ΄ αἰῶνος ἡ ἀνάπτυξη τῶν νέων τεχνολογικῶν ἀνακαλύψεων εὐνόησε τὶς πρῶτες ἠχητικὲς καταγραφὲς τῆς κωνσταντινουπολίτικης Ψαλτικῆς Τέχνης, ἐπιφέροντας ὡς πρωτόγνωρες συνέπειες, ἀφενός, τὴν πλατιὰ διάδοση αὐτῆς σε ὅλον τὸν ὀρθόδοξο χριστιανικὸ κόσμο καὶ/ἀλλά, ἀφετέρου, τὴν ἔναρξη τῆς τυποποιήσεώς της, καθὼς καὶ τὴν, ὑπὸ τὴν ἐπίδραση αὐτῆς, τυποποίηση τῶν ποικίλων κατὰ τόπους περιφερειακῶν ψαλτικῶν παραδόσεων. Τί συνέβαινε, ὅμως, ἕως τὴν ἐποχὴ αὐτή, εἰδικότερα κατὰ τὴν λεγόμενη νεώτερη ἱστορικὴ φάση της (ὅλος ὁ ΙΘ΄ αἰώνας); Ἡ κωνσταντινουπολίτικη ψαλτικὴ παράδοση ἦταν ἄγνωστη στὸν εὐρύτερο Ἑλλαδικὸ χῶρο; Ὑπῆρξαν ἐπιρροὲς τῆς ἐν λόγω παραδόσεως στὰ τοπικὰ ψαλτικὰ ὕφη καί, ἐὰν ναί, βάσει ποίων δυνάμεων καὶ αἰτίων ἐπήρχοντο οἱ ἐπιρροὲς αὐτές; Ἡ μελέτη τῆς τοπικῆς ψαλτικῆς παραδόσεως τῆς θεσσαλικῆς Μαγνησίας σὲ τί μπορεῖ νὰ διαφωτίσει τὴν σχετικὴ ἔρευνα καὶ ποιές ἀπαντήσεις μπορεῖ νὰ δώσει στὰ δύο ἀνωτέρω ἐρωτήματα; Μπορεῖ ἡ Μαγνησία νὰ ἀποτελέσει ἀντιπροσωπευτικὸ ἐρευνητικὸ δεῖγμα γιὰ τὴν μελέτη τῆς νεώτερης καὶ σύγχρονης Ψαλτικῆς Τέχνης τῶν κατὰ τόπους ἑλληνορθοδόξων ἐκκλησιαστικῶν κοινοτήτων καὶ νὰ ὁδηγήσει σὲ γενικότερα ἐπιστημονικὰ συμπεράσματα;

          Ἐκδόθηκε      Ἡ ἐργασία ἐκδόθηκε στὰ Πρακτικὰ τοῦ Συνεδρίου, τὰ ὁποῖα κυκλοφόρησαν μὲ τίτλο «Ἡ Κωνσταντινούπολη στὴν Ἱστορία καὶ τὴν Λογοτεχνία. 13 – 14 Μαΐου 2016», ἀπὸ τὸν Σύλλογο Κωνσταντινουπολιτῶν Ἀθηνῶν (ἔτος ἱδρύσεως 1928 – Βραβεῖο Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν), ἐπιμέλεια ἐκδόσεως Δρ Χαράλαμπος Μηνάογλου, Ἀθῆναι 2018, σελ. 337-375.

Τὸ pdf τῆς ανακοινώσεως μπορεῖτε να βρεῖτε καὶ νὰ κατεβάσετε ἀπὸ ΕΔΩ.

Ἐπιστημονικὴ Δράση

 

2019.02.16, “Ἔμπονος Ψαλμῳδία”, Ὁ Δ/ντὴς τοῦ ΤΨΤΜ στὰ Χανιά

2018.10.27, Συμμετοχὴ τοῦ Δ/ντοῦ τοῦ Τομέα σὲ Συζήτηση Στρογγυλῆς Τραπέζης τῶν μελῶν τοῦ Ἀκαδημαϊκοῦ Βυζαντινομουσικολογικοῦ Δικτύου Ἑλλάδος

2018.10.01, Σεμινάριο Ὀρθόδοξης Ψαλτικῆς στὴν Ἁγία Πετρούπολη τῆς Ρωσίας

2018.05.30, 3ο ΔΜΙΣ τοῦ ΤΨΤΜ τῆς ἈΘΣΒ, «…ἐν ἐπιγνώσει ὑμνοῦντας Σε…”

2017.09.06, Λευκωσία, 7ο Διεθνὲς Μουσικολογικὸ Συνέδριο “Modus-Modis-Modality”

2017.05.23, 2η Διεπιστημονικὴ Συνάντηση Ἀνωτάτης Ἐκκλησιαστικῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν

2016.12.02, Χανιά, 2ο Ἱεροψαλτικὸ Συνέδριο Κρήτης

2016.10.14, Ε΄ Συνέδριο Ἁλμυριωτικῶν Σπουδῶν

2016.06.09, 2ο ΔΜΔΣ τοῦ ΤΨΤΜ τῆς ἈΘΣΒ, «“Ἀπὸ Χοροῦ καὶ Ὁμοθυμαδόν”

2016.05.13, Συνέδριο Συλλόγου Κωνσταντινουπολιτῶν Ἀθηνῶν

2016.03.05, Ἁλμυρός, Παρουσίαση Τόμου Πρακτικῶν Δ΄ Συνεδρίου Ἁλμυριωτικῶν Σπουδῶν

2015.12.16, Ἀθῆναι, Α΄ [Η΄] Συνάντηση Ἑλλήνων Βυζαντινολόγων

2015.12.09, Παλαιὸ Φάληρο, Βιβλιοπαρουσίαση: “Δρ Σπ.Στεργίου, Ὁ Ἱ.Ναὸς τοῦ Αὐλῶνος Ἀττικής”

2015.12.04, Μαγνήτων Κιβωτός, «Μάγνητες καὶ ὁ Πολιτισμὸς τῆς Θάλασσας τοῦ Αἰγαίου»

2015.11.13, Ἱ.Ἀ.Ἱ.Μ.Δ., Μνήμη Μένιου Μουρτζόπουλου

2015.10.30, Κέρκυρα, 7ο Διατμηματικὸ Μουσικολογικὸ Συνέδριο

2015.10.21, Ἵ.Β.Μ. Στ΄, “Θεωρία καὶ Πράξη τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης”

2015.09.24, Βόλος, Συνέδριο Ψηφιοποίησης Πολιτιστικῆς Κληρονομιᾶς

2015.05.03, Τιμὴ πρ.Προέδρου Συνδέσμου Ἱεροψαλτῶν Βόλου Πέτρου Μπλάνα ἀπὸ τὴν ἹΜΔ καὶ τὸν ΣἹΒ

2014.12.22, Ἀθήνα, Βιβλιοπαρουσίαση Μουσικολογικῶν Ἐκδόσεων καθ. Ἀχιλ.Χαλδαιάκη (ἘΚΠἈ)

2014.12.08, Ἁγία Πετρούπολη Ρωσίας, Συνέδριο: «Traditional Arts and Peacemaking»

2014.11.12, Πατριαρχικὴ Ἀνωτάτη Ἐκκλησιαστικὴ Ἀκαδημία Ἡρακλείου Κρήτης, Μουσικολογικὴ Διημερίδα

2014.10.30. Συνέδριο Πα.Μα.Κ., Ἀ.Π.Θ., Ἱ.Μ.Μ.Βατοπεδίου

2014.10.24, Σωματεῖο Ἱεροψαλτῶν Ἡρακλείου «Ἅγ. Ἀνδρέας ὁ Κρήτης», Μουσικολογικὴ Διημερίδα

2014.10.17, «Σχολεῖον Ψαλτικῆς», Διεθνὲς Συνέδριο Μουσικολογίας

2014.10.04, Ἕνωση Προασπιστῶν τῆς Ἐθνικῆς Μουσικῆς «Οἱ Υπέρμαχοι»

2014.06.29, 1ο Δ.Δ.Μ.Σ. τοῦ Τ.Ψ.Τ.Μ. – Ἡ Ψαλτικὴ Τέχνη ὡς Αὐτόνομη Ἐπιστήμη

2014.02.22, ΤΨΤΜ τῆς ἈΘΣΒ – ΣἹΒ, Ἡμερίδα – Μνημόσυνο τοῦ Πρωτοψάλτου Ἐμμ.Χατζημάρκου

2014.01.30, ἹΜΔ, Ἑορτὴ Τριῶν Ἱεραρχῶν, Τιμὴ πρ.Δ/ντριας Μουσικοῦ Σχολείου Βόλου Εὐανθίας Πέτρου

2013.12.14, “Emanuel” University of Oradea, Romania – “Ars Sacra”

2013.10.10., 4th A.S.B.M.H., Βυζαντινὸς Μουσικὸς Πολιτισμός

2013.07.04, Department of Music Studies of “George Enescu” University of Arts Iaşi

2012.12.13, Ἵ.Β.Μ. Ε΄, «Θεωρία καὶ Πράξη τῆς Ψαλ­τι­κῆς Τέχνης

2012.02.18, Ἱ.Μ.Δ. – Σ.Ἱ.Β. – Β΄ Συμπόσιο Ψαλτικῆς Τέχνης, Γρ.Θ.Στάθης

2011.06.06, Tμῆμα Μουσικῶν Σπουδῶν Ἀ.Π.Θ. – Crossroads

2011.04.04, Π.Ἕ.Θ. – Παράρτημα Ν. Μαγνησίας, Θεολογική – Παιδαγωγικὴ Ἡμερίδα

2011.03.27, Σ.Ἱ.Β. – Α΄ Κύκλος Μουσικολογικῶν Διαλέξεων – Μάρτιος / Ἀπρίλιος 2011

2011.03.03, Ἡμερίδα Ἐπιμόρφωσης Φιλολόγων Ν. Μαγνησίας

2009.12.08, Ἵ.Β.Μ. Δ΄, Θεωρία καὶ Πράξη τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης – Ρυθμός

2009.08.07, πρ. Δῆμος Ἰωλκοῦ Μαγνησίας, Συμπόσιο Βυζαντινῆς Μουσικῆς

2009.06.10, 2nd A.S.B.M.H., Βυζαντινὸς Μουσικὸς Πολιτισμός

2008.10.17, Δ΄ Συνέδριο Ἁλμυριωτικῶν Σπουδῶν

2008.07.01, Ἱ.Σ.Ἐ.Ἑ, Ἐπιτροπὴ Ἀγωγῆς Νεότητος, 6ο Θερινὸ Σχολεῖο

2008.06.06, πρ. Δῆμος Ἰωλκοῦ Μαγνησίας, Λαϊκὸς Ζωγράφος Θεόφιλος

2007.10.01, Ἱ.Μ.Δημητριάδος, 1η Ἡμερίδα Ψαλτικῆς Τέχνης

2007.09.10, 1st A.S.B.M.H., Βυζαντινὸς Μουσικὸς Πολιτισμός

2007.05.11, 2ο Ἐ.Ἵ.Π.Ἐ., «Λαϊκὸς Πολιτισμὸς καὶ Πολιτιστικοὶ Φορεῖς»

2007.03.30, Δραπετσῶνα, Ἡμερίδα Αἰσθητικῆς Ἀγωγῆς

2006.11.25, Ἑ.Ἑ.Π.Π.Π.Κ., Πολιτισμὸς καὶ Αἰσθητικὴ στὴν Ἐκπαίδευση

2006.10.17, Ἵ.Β.Μ. Γ΄, Θεωρία καὶ Πράξη τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης – Ἡ Ὀκταηχία

2006.09.29, Τ.Μ.Σ. τοῦ Ἀ.Π.Θ. Μουσικὴ Θεωρία καὶ Ἀνάλυση

2006.09.29, Ε.Ἰ.Π.Ἐ. Λαϊκὸς Πολιτισμὸς καὶ Ἐκπαίδευση

2006.07.28, Ἱστορία καὶ Πολιτισμὸς τοῦ Ἑλληνισμοῦ τῆς Ἀγχιάλου

2004.12.03, Γ΄ Ἐπιστημονικὴ Ἡμερίδα Ἱστορικοῦ Ἀρχείου Ἱ. Μητροπόλεως Δημητριάδος

2004.04.28, Π.Ἕ.Θ. – Παράρτημα Μαγνησίας, Θεολογικὴ Ἡμερίδα

2004.02.20, Α΄ Διεθνὲς Συνέδριο Περιοδικοῦ “Ἀρχαιολογία”

2003.10.15, Β΄ Συνέδριο Ἱδρύματος Βυζαντινῆς Μουσικολογίας

2001.11.09, Α΄ Διημερίδα Ἱρύματος Βυζαντινῆς Μουσικολογίας Ἱ.Σ.Ἐ.Ἑ.

2001.10.19, Ἐπιστημονικὸ Συνέδριο «Μουσικὲς Παραδόσεις»

2000.10.13, Γ΄ Συνέδριο Ἁλμυριωτικῶν Σπουδῶν

1999.09.30, Συνέδριο Ἱ. Μητροπόλεως Σύρου

1997.11.22, Α΄ Πανελλαδικὴ Συνάντηση Παραδοσιακῶν Χορωδιῶν Ἑλλάδος Πρέβεζας

1997.07.07, Συνέδιο Ἀναγνώρισης Προτύπων Ἑλ.Ὀ.Τ.

1993.11.11, Dano-Hellenic Symposium on Byzantine Music

1992.05.21, Conferenza Musicale Mediterranea

2016.03.05, Ἁλμυρός, Παρουσίαση Τόμου Πρακτικῶν Δ΄ Συνεδρίου Ἁλμυριωτικῶν Σπουδῶν

 

Δήμος Αλμυρού Μαγνησίας


Βιβλιοπαρουσίαση

των δύο τόμων των Πρακτικών του Δ΄ Συνεδρίου Αλμυριωτικών σπουδών

ΑΧΑΙΟΦΘΙΩΤΙΚΑ Δ΄ – Αλμυρός 2016

Δήμος Αλμυρού, Σάββατο 5 Μαρτίου 2016

Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αλμυρού

Παρουσίαση των Τόμων υπό Κων. Χαριλ. Καραγκούνη

 Το κείμενο της παρουσίασης μπορείτε να δείτε και να κατεβάσετε από τον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://drive.google.com/file/d/0B902NdomjfE-aU1qZk9MTVNldXM/view?usp=sharing

Ἀναγγελία Συνεδρίου


2ο Διεθνές Μουσικολογικό και Διεπιστημονικό Συνέδριo
του Τομέα Ψαλτικής Τέχνης και Μουσικολογίας της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου
Βόλος, 9 – 11 Ιουνίου 2016 // Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας – Μελισσιάτικα Βόλου

“Από Χορού και Ομοθυμαδόν”
Εξελίξεις και Προοπτικές της Διεπιστημονικής Έρευνας για την Ψαλτική



Continue reading “Ἀναγγελία Συνεδρίου”

Παράταση Προθεσμιών 2ου ΔΜΔ συνεδρίου

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ τοῦ 2ου Διεθνοῦς Μουσικολογικοῦ καὶ Διεπιστημονικοῦ Συνεδρίου τοῦ Τομέα Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας  τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου


“Ἀπὸ Χοροῦ καὶ Ὁμοθυμαδόν”

Ἐξελίξεις καὶ Προοπτικὲς τῆς Διεπιστημονικῆς Ἔρευνας γιὰ τὴν Ψαλτική

 

     Ἡ Ὀργανωτικὴ Ἐπιτροπὴ τοῦ 2ου ΔΜ&ΔΣ, τὸ ὁποῖο διοργανώνει ὁ Τομέας Ψαλτικῆς Τέχνης καὶ Μουσικολογίας τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου ἀνακοινώνει ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ γιὰ τὸ Συνέδριο, τὸ ὁποῖο τελεῖ ὑπὸ τὴν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δημητριάδος καὶ Ἁλμυροῦ.

Continue reading “Παράταση Προθεσμιών 2ου ΔΜΔ συνεδρίου”